Initial visual identification design for a brand producing construction and painting tools (over the years, of course, everything has grown).
The project is a very refreshed version (virtually created from scratch) of the company's old visual identification (I think it dates back to the late 1990s). Based on the project below, and several other conceptual versions, a total of 3 brands of new tools were created (differing in finish and materials used, which, of course, affects the target customer).
All brands are owned by one of my client's companies.
The project was selected to participate in the
I recommend visiting their website, you will find there a lot of great packaging designs and many other things interesting for graphic designers (and not only them).
Several other projects based on this identification can be found on my website www.tomaszpolaczyk.pl and on Behance.
__________________________________________________
Wstępny projekt identyfikacji wizualnej dla marki produkującej narzędzia budowlane i malarskie (z biegiem lat, oczywiście wszystko się rozrosło).
Projekt jest bardzo mocno odświeżoną wersją (praktycznie stworzoną od nowa) starej identyfikacji wizualnej firmy (pochodzącej, jak mniemam, jeszcze z końca lat 90). Na bazie poniższego projektu, oraz kilku innych wersji koncepcyjnych, powstały w sumie 3 marki nowych narzędzi (różniących się wykończeniem, użytymi materiałami, co rzutuje oczywiście na docelowego klienta).
Wszystkie marki są w posiadaniu jeden firmy mojego klienta.
Projekt został wytypowany do udziału w
organizowanym przez DesignRush
Polecam oglądnąć ich stronę, znajdziecie tam sporo świetnych projektów opakowań i wiele innych, interesujących dla grafików (i nie tylko) rzeczy.
Kilka innych projektów opartych o tą identyfikację, znajdziecie na mojej stronie www.tomaszpolaczyk.pl oraz na Behance.